La metodologia que seguirem està basada fonamentalment en les tendències més actuals en l'hàbit de lectura.
Es per això, que les seves característiques principals seran:
*Metodologia Activa i Participativa.
*Global, és a dir, que permeti el desenvolupament integral de l’infant, en tots els nivells: cognitiu, sensorial i psicomotriu, afectiu i social.
*Basada en l'experimentació i l'observació.
*Basada en l'atenció i l'escolta, sempre tenint present les necessitats particulars de cada infant i la diversitat.
*Implicadora: Impliquem els nens, familiars i educadors/es
*Basada en el joc.
*Significativa, perquè els infants assimilin el que aprenen i ho puguin relacionar i aplicar en altres moments i situacions.
*Motivadora
Les noves adquisicions de coneixements que fan els infants, parteixen de fets vivencials i de les seves experiències per a aconseguir una correcta formació integral. En aquest concepte tant global, introduïm de manera més concreta l'hàbit de la lectura, on l'infant, poc a poc, va assimilant una nova manera de comunicació i d'expressió.
Pretenem que sigui el propi nen/a el que vagi consolidant l'hàbit de lectura, per ell mateix. Es per això que es faran diferents activitats on es treballarà els diferents tipus de lectura (d’imatges, de lletres, amb ajuda de material divers i que siguin interessants i motivadores pels infants).
Les activitats que es proposen de fer als nens i nenes es presentaran com un joc, ja que es la manera més natural que tenen els infants a l'hora d'ampliar els seus coneixements. Les activitats estan pensades perquè cada infant descobreixi i assoleixi per si mateix els nous coneixements de la lectura, creant així una motivació individual pròpia de cada nen/a.
Las relaciones fluides i continuades amb la família, permeten unificar criteris i pautes d'actuació entre els adults que intervenen directament en el treball per l'assoliment de l'hàbit de la lectura dels infants. Per a que aquestes relacions siguin el més naturals possibles, demanarem la participació de les famílies en narrar un conte a l'aula i treballar des de casa la lectura dins de les diferents activitats que es portaran a terme, així com la seva participació a l’hora d’aportar materials per compartir i a l’escola i qualsevol iniciativa que puguin tenir serà tinguda en compte per a millorar el procés que tot just estem començant a treballar: L’hàbit lector. Volem destacar que la metodologia utilitzada en la planificació d'activitats tindrà un alt grau de flexibilitat per tal de permetre tantes modificacions com siguin necessàries, ja sigui de forma individual, grupal o a nivell familiar. D'aquesta manera serem capaces de modificar el ritme de l'activitat per adaptar-nos al ritme i les característiques de cada infant i del grup. Aplicarem tècniques adients per tal de fomentar la participació i la col·laboració.
La flexibilitat també ens permetrà atendre la diversitat, perquè cada nen/a és diferent i les diferències són el que els caracteritzen, serem capaços d'adaptar-nos en qualsevol momenta aquesta diversitat.