ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

0 comentarios

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Al nostre projecte tractarem la diversitat realitzant adaptacions de qualsevol element del currículum.
    El model curricular permet fer diferents concrecions i adaptar-les a les característiques i necessitats dels infants i de l'entorn. Hi han infants que necessitaran es facin modificacions o adaptacions més o menys significatives que els permetin accedir al currículum. Es poden adaptar tots els elements del currículum:
    Objectius. Prioritzant , introduint nous, eliminant els que no es considerin bàsics, canviar la temporització, ampliant el nivell de complexitat, simplificant, desglossant, reformulant els objectius.
    Continguts. Variant-ne la seqüència, repetint alguns, reforçant, eliminant els no bàsics, augmentant la quantitat de conceptes procedimentals i reduint els conceptuals, entre d'altres
    Avaluació. No es pot avaluar de la mateixa manera, ni seguint el mateixos criteris ni instruments.
    Metodologia. Adaptant els interessos, motivacions, estils cognitius, ritmes. Utilitzar metodologies que afavoreixin l'atenció a la diversitat, projectes, tallers, els racons, tècniques que faciliten l'experimentació, la reflexió i expressió, la investigació, la cooperació...
    Activitats. Sent variades, participatives, que facilitin la integració, en grup, que fomentin l'autocontrol i regulació social
    Materials. Que sigui un material adaptat a les necessitats o adaptar-los nosaltres mateixos. A vegades amb una mica d'imaginació es poden adaptar molts materials que tenim a l'abast.
    Espais, tenint en compte eliminació de barreres arquitectòniques per facilitar l'accés i la mobilitat, reordenar espais o senyalitzar-los.
    Temporització. No tots els infants necessiten el mateix temps per fer una activitat. Explicar què farem, quan ho farem i com ho farem i fer-los partícips en la organització del dia a dia. Hem de ser flexibles i canviar una activitat per altra atenent a la motivació dels infants.

    Com incorporarem el tractament en la nostra proposta educativa
    Es donaran prioritat a les mesures ordinàries i de caràcter normalitzador, seguint criteris de flexibilitat organitzativa.
    Les mesures aniran des de les més generals de prevenció, aquelles establertes pels infants que s'han incorporat tard al sistema educatiu, els que presenten altes capacitats, fins aquelles adreçades als infants amb necessitats educatives especials.
    La resposta a la diversitat serà responsabilitat de tot l'equip docent. Haurem d'implicar-nos en donar resposta a aquesta diversitat :
  • Elaborant el tractament d'atenció a la Diversitat.
  • Posant en pràctica les diferents mesures organitzatives i curriculars.
  • En l'elaboració, seguiment i avaluació dels plans de feina individualitzats.
    Dins de les mesures de centre i amb caràcter general podrem donar resposta en funció dels diferents nivells de concreció del currículum :la Finalitat Educativa, el Projecte Curricular de Cicle i Etapa, la Programació d'Aula
  • Resposta a nivell d'Aula
El professor haurà de:
  • Concretar els objectius del cicle.
  • Organitzar i seqüenciar els continguts del cicle.
  • Determinar els principis metodològics a utilitzar.
  • Establir els criteris d'avaluació a utilitzar.
  • Resposta a nivell d'alumne
A més de les respostes de caràcter general dels professors farem:
  • Reforç educatiu, de manera puntual en algun moment del procés d'aprenentatge.
  • Adaptacions curriculars, d'alguns elements del currículum.
  • Diversificació curricular (adaptació curricular extrema), que afecten a la majoria d'àrees del currículum bàsic, per casos de greus dificultats d'aprenentatge.
  • La optativitat, mecanisme de reforç a aquells infants amb dificultats d'aprenentatge en relació a les capacitats bàsiques.

 

UN SOMNI MÀGIC Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Distribution by New Blogger Templates

Tiny Book